best tv shows all of time

بهترین سریال‌ های خارجی را چگونه در بین این همه سریال تمام شده و جدید در روزگاری که این شاخه از سینما هر روز در حال پیشرفت است و مخاطبانی چند صد میلیونی در جهان دارد را انتخاب کنید.

سوال خوبی است برای کسانی که عاشقانه یا حتی از روی سرگرمی به پای آثار پلتفرم های این روزهای بازار می‌نشینند و چه بسا هر روز با  دیدن این آثار زندگی کنند.

در تمام طول این مطلب با جدیت و به صورت یه نقد آزاد آثاری را به بررسی می‌نشینیم و در انتها خود ما هستیم که انتخاب می‌کنیم که کدام اثر برای ما بهترین است ولی همه ما با یک مجموعه‌ای به خصوص در ابتدا طعم شیرین و لذت دیدن یک جهان و یک روایت جذاب را چشیده‌ایم برای من آن اثر به خصوص مجموعه فرار از زندان بود.

 

best tv shows all of time

 

خوشحال می شوم در کامنت‌ها اولین مجموعه ای که شما را به دنیای سریال بازها کشاند را معرفی کنید شاید اون مجموعه برای من بدترین باشه این مثال زدم که بدونید که لزومه نداره که سلیقه ما چی هست نظر و سلیقه هرکس در لذت بردن از یک سریال خاص کاملا شخصی است.

پس در این پست خوشبختانه بهترین سریال های خارجی تاریخ جهان بدون ترتیب برای شما نوشته خواهند شد. امیدوارم از این لیست نهایت لذت ببرید.

 

 

  • Game of Thrones – بازی تاج و تخت

 

اگر صد بار دیگر هم لیست را شروع کنم بازهم این سریال را در ابتدا قرار می‌دهم چون از یک سریال چه می‌خواهید هیجان، کشش، غیرقابل پیش بینی بودن و یا حتی شخصیت پردازی! یکی از جواب‌ها همیشه بازی تاج و تخت خواهد بود البته این سریال هم خالی از اشکال نیست ولی وقتی حرف از ساخت یک سریال فانتری براساس ادبیات می‌شود باید متوجه بشویم که خوب یا خیلی خوب نمی‌شود یا عالی است یا خیلی بد که به نظر من این سریال روح تاز‍‌ه ای به ژانر فانتزی دمید و همین موضوع را با یک نگاه به عناوین در همین ردیف امروزه در لیست پخش‌های شبکه های معروف تلویزیون به راهی پیدا خواهید کرد.

اگر این سریال را ندید حتما توصیه می‌کند که این شاهکار را تماشا کنید تا متوجه شوید سیاست و قدرت چقدر در هم تنیده شده است و هوش نویسنده در باز کردن مسائل و پیوسته بودن و توضیح بی نهایت شخصیت در قالب یک سریال را به خوبی لمس کنید.

شخصیت های که هرکدام برای دوستداران این سریال یک شگفتی  و در آخر یک انسان که ممکن است خیلی ساده راه را به اشتباه برود باشند.

 

 

  • Breaking Bad – افسارگسیخته

 

سریال برکینگ بد یکی از بهترین سریال های تمام شده از نظر IMDB و محبوب هواداران پر و پا قرص خود که به نوعی شاهکار سریال های ریلیتی در تاریخ است و خیابان، خانواده، مواد مخدر و حتی تولید و پخش را به خوبی و به ساده‎‌ترین شکل به نمایش می‌گذارد. شخصیت‌ها همه در حدی به خوبی و با دقت انتخاب شده‌اند که با دیدن این سریال هیجان یک سرگذشت باند کوچیک ولی بسیار موفق مواد مخدر را به نمایش خواهید نشست. تکنیک فیلمبرداری و انتخاب بازیگران شاید شاهکاری باشد که در کمتر مجموعه تلویزیونی تا به حال دیده باشید. این سریال در ابتدا به صورت سرد و ایستا شروع می‌شود ولی هرچه به پایان نزدیک می‌شود هیجان و اتفاقاتش شما را همچنان به دنبال کردن داستان ترغیب می‌کند.

این سریال شاید سلیقه خیلی ها نباشد و یکی از دلایل کاهش محبوبیت آن در بین بینندگان جدید شاید قدیمی بودن آن است که احتمالا ارتباط گرفتن را کمی سخت می‌کند ولی از نظر من این مجموعه باید در این لیست باشد زیرا در زمان خود این سریال طوفان به پا کرده است و هنوز گرد و خاک آن طوفان نخوابیده است.

امروز به نظر یه روز خوبی برای پخت و پز میاد نظر تو چیه جسی ؟!

 

 

  • Friends – دوستان

 

سریال فرندر که یکی از بهترین سریال های خارجی تمام شده و شاهکار سیت‌کام‌های ساخته شده که هم جنبه آموزشی و اخلاقی دارد و هم توانسته طنز را به راحتی به چند نسل بیننده انتقال بدهد. قرن گذشته جایی بود که طنزهای در فضاهای تقریبا ثابت بیشتر بازار سریال‌ها و بیشترین بیننده ها را اشغال کرده بودند و موفقیت های بزرگی را به وجود آوردند. سریال فرندز ضعف‌های ما انشان‌ها اخلاق‌های بد و نداشتن آگاهی را به راحتی به ما نشان ‌می دهد و جدا از همه این مسائل طنز فوق العاده‌ای دارد که هنوز هم خیلی از قسمت ها و حتی شماره و فصل آن‌ها را به خاطر دارم و می‌توانم صدها بار دیگر آن را تماشا کنم. این سریال در ابتدا برای بیننده فارسی زبان ارتباط برقرار کردن را سخت می‌کند ولی بعد از گذشتن چند قسمت و عادت کردن به فضای سیت‌کام می‌بینید که خنده امان را از شما گرفته است.

در این سریال داستان یک دهه زندگی 6 دوست را به تماشا ‌می‌نشینید و در پایان خواهید گفت که کاش این داستان برای یک دهه دیگر نیز ادامه داشت ولی خب افسوس برای این مجموعه که باید گفت حتی 10 فصل هم برای آن کم بود.

 

-band-of-brothers

 

 

سریال جوخه برادران یا Band of brothers یک شاهکار جنگی و پر برخورد و در عین حال واقعی است که روایتی عجیب و جذاب از یک جوخه سرباز آمریکایی درگیر در جنگ جهانی را روایت می‌کند. این جوخه از چتربازهای زبده و شجاعی دست چین شده است که ماموریتی مهم را باید انجام دهند.سریال پرتنش شوکه کننده و روایتگر واقعی است که شما را میخکوب می‌کند. فیلمبرداری فوق العاده و سیر روایی داستان کم نظیر است و بارها شاید شما را برای دیدن یک شاهکار به پای تلویزیون یا صفحه نمایش بکشاند. جوخه برادران یک پیشنهاد نیست بلکه اثری است که هر سریال بازی باید حتما آن را دیده باشد.

شاید موقع آن رسیده که اگر این عنوان را ندیده اید همین حالا برای دیدنش اقدام کنید و چند قسمتی را همراه چند چتر باز باشید و طعم تلخ جنگ و تبعاتش را از زاویه ای دیگر به تماشا بنشینید.

 

Chernobyl

 

 

سریال چرنوبیل کوتاه ولی تلخ و بسیار آشنا با حال و هوای سیاست های این روزهای جهان که ممکن است هر روز یک جنگ و کشتار در گوشه ای از دنیا به بهانه های کوچک و سهل انگاری یک نفر اتفاق بیفتد. با دیدن این سریال متوجه می‌شوید که ممکن است یک فرد ناآگاه در یک سیستم اجرایی چه بلایی بر سر هزار یا شاید میلیون‌ها نفر بیاورد و یک اشتباه باید چند کشته و تلفات بدهد تا جبران شود.سریال ساخت زیبایی دارد و بازی بازیگران بسیار درخشان و سکانس های بیادماندنی را به بیننده نشان می‌دهد. بهتر است چند قسمت از یک فاجعه انسانی را که خیلی هم از زمان آن نمی‌گذرد به تماشا بنشینید.

سریال داستان انفجار در یک نیروگاه هسته‌ای را نشان می‌دهد و از چند بعد تبعات این انفجار را یاد آورد می‌شود. مردمی که نمی‌دانند یک انفجار چقدر زیان به بار می‌آورد و یک دانشمند که سعی می‌کند صدها نفر را قانع کند که این انفجار ممکن است یک قاره را غیر قابل سکونت کند.

 

walking dead

 

  • Walking Dead  – مردگان متحرک

 

مردگان متحرک در لیست بهترین سریال های تاریخ جهان یکی از عناوین جذابی است که الارقم داشتن ژانر بسیار سخت از نوع ساخت و داستان پردازی باز هم توانست با بازیگران ناشناخته یک ترکیب بسیار زیبا را به وجود بیاورد و فصل ها عاشقان خود را برای دیدن یک سریال ترسناک و مهیج به دنبال خود بکشاند. سریال مردگان متحرک برای عاشقان داستان های مربوط به زامبی ها  و قصه های آخرزمانی یک انتخاب بی چون و چراست و شما را به دنبال خود می‌کشاند تا وحشت و هیجان را ویژه خود را تزریق کند. شاید وقت آن رسیده که کمی دنیا را از دیدی یک وحشت بزرگ ببینیم.

این سریال آنقدر موفق بود که چندین اسپین آف جذاب از روی آن ساخته شده است و حالا حالاها شبکه‌ای Amc روی این سزیال حساب باز کرده است تا بتواند بازدید شبکه ی خود را بالا نگه دارد.

 

 

  • Peaky Blinders – پیکی بلایندرز

 

پیکی بلایندرز به حدی خوب بوده است که در لیست بهترین سریال های تاریخ و در ژانر سریال های مافیایی با اقتدار در صدر قرار می‌گیرد. گروه های مافیایی کلاسیک و زد و خورد های خیابانی چیزی هست که در سینمای اسکورسیزی و گذشته طرفداران بسیار زیاد و پر پاقرص دارد دقیقا موضوعی که این سریال به دنبال آن رفته است. سریال پیکی بلایندرز با ساختار به شدت دقیق و باکیفیت همراه با شخصیت‌های جذاب منتظر شما خواهد بود. بیایید باهم یه نگاهی به فضای دهه 20 بیرمنگام بندازیم.

سریال نه تنها در زمینه نمایش گروه های مافیایی موفق بوده است بلکه توانسته انواع گرو ههای مافیایی با ملیت های مختلف را به راحتی و بسیار حرفه ای به نمایش بگذارد. این سریال نقضی را به نمایش نمی‌گذارد و با تیم بازیگری فوق‌العاده با حضور ستارگان بزرگ و شناخته شده‌ای همچون تام هاردی و کیلین مورفی یک مجموعه انگلیسی باکلاس را به بیننده نمایش می‌دهد.

بهتر است در بیرمنگام با پیکی بلایندر دوست باشید و گرنه باید جان خود را دوست نداشته باشید.

 

 

  • Prison Break – فرار از زندان

 

داستان سریال فرار از زندان یک داستان تقریبا واقعی و هیجان‌انگیز است که ارزش دیدن برای چنیدن بار را دارد و همین موضوع این سریال را در لیست بهترین سریال های تاریخ قرار داده است. این داستان نشان می‌دهد که حتی در شرایط سخت‌ترین شرایط نیز نباید امید خود را از دست داد و همیشه راه‌هایی برای نجات وجود دارد.

سریال فرار از زندان نیز یک سریال محبوب و جذاب از شبکه فاکس می‌باشد که توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. این سریال با داستان جذاب و هیجان‌انگیز خود، مخاطبان را تا پایان سریال پای تلویزیون نگه می‌دارد

داستان فرار از زندان، داستان دو برادر است که یکی از آنها به اشتباه و به دلایلی عجیب به اعدام محکوم می‌شود. برادر دیگر برای نجات او نقشه‌ای طراحی می‌کند و خود را به زندان می‌اندازد تا با کمک سایر زندانیان، برادرش را فراری دهد.

این داستان به صورت واقعی در سال ۱۹۶۴ در آمریکا اتفاق افتاده است و الهام‌بخش ساخت سریال فرار از زندان شد. داستان واقعی فرار از زندان بسیار جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر از سریال است، اما سریال نیز توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

  • Dark  – تاریک

 

سریال تاریک یا دارک یک سریال علمی تخیلی مهیج است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. این سریال توسط باران بو اودار و یانتیه فریز ساخته شده و در سه فصل به پایان رسیده است.

داستان سریال در یک شهر کوچک آلمانی به نام ویندن جریان دارد. پس از ناپدید شدن دو نوجوان به نام‌های میکل و اریک، چندین خانواده درگیر ماجرا می‌شوند. در پی تحقیقات، مشخص می‌شود که این ناپدید شدن‌ها ارتباطی با یک غار مرموز در نزدیکی شهر دارد.

غار مذکور در واقع یک ماشین زمان است که امکان سفر به گذشته و آینده را فراهم می‌کند. خانواده‌های درگیر در ماجرا سعی می‌کنند از این ماشین زمان برای پیدا کردن فرزندان خود استفاده کنند. اما هر چه بیشتر در این ماجرا پیش می‌روند، بیشتر متوجه می‌شوند که این ماجرا پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردند.

سریال تاریک به دلیل داستان پیچیده و جذاب خود، مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است. این سریال همچنین به دلیل پرداختن به موضوعاتی مانند سفر در زمان، جهان‌های موازی و رازهای خانوادگی، مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

سریال تاریک به عنوان یکی از بهترین سریال‌های علمی تخیلی ساخته شده در سال‌های اخیر شناخته می‌شود. این سریال برای علاقه‌مندان به آثار علمی تخیلی، جنایی و معمایی، یک تجربه فراموش‌نشدنی خواهد بود.

  • Stranger Things – چیزهای عجیب

سریال چیزهای عجیب، اثری متفاوت و جذاب است که به سرعت با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

داستان این سریال در دهه ۸۰ میلادی اتفاق می‌افتد و ترکیبی از ژانرهای فانتزی، ماجراجویی و کمدی است.

تم دهه ۸۰ به همراه داستان‌های فانتزی و ماجراجویانه و چاشنی کمدی، ترکیبی منحصر به فرد و جذاب را خلق کرده است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

شاید در ابتدا، کم سن و سال بودن بازیگران اصلی سریال، شما را برای تماشای آن مردد کند، اما داستان قوی و بازی‌های درخشان این بازیگران جوان، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

داستان سریال حول محور دخترانی با قدرت‌های فراطبیعی می‌چرخد که توسط سازمان اطلاعات آمریکا برای ارتباط با دنیاهای موازی به کار گرفته می‌شوند.

اما این کار عواقب ناخوشایندی به دنبال دارد و هیولایی از دنیای دیگر به زمین راه پیدا می‌کند.

  • The Mandalorian – ماندالوریان

مجموعه جنگ ستارگان با دنیای گسترده و غنی خود، گنجینه‌ای از داستان‌ها و شخصیت‌های جذاب را برای اقتباس و خلق آثار جدید به ارمغان آورده است. در این میان، سریال ماندالوریان به عنوان یکی از بهترین سریال‌های تاریخ این مجموعه، با داستانی گیرا و شخصیت‌های به‌یادماندنی، جایگاهی ویژه در دل طرفداران پیدا کرده است.

این سریال ما را به سفری حماسی در دنیای جنگ ستارگان می‌برد، جایی که با یک شکارچی جایزه بگیر ماهر از فرقه ماندالوریان به نام دین جارین همراه می‌شویم. او در یکی از ماموریت‌های خود، با موجودی شگفت‌انگیز و دوست‌داشتنی به نام گروگو روبرو می‌شود و این ملاقات، سرآغاز تحولات بزرگی در زندگی او می‌شود.

ماندالوریان به طرز ماهرانه‌ای عناصر اکشن، ماجراجویی و وسترن فضایی را با هم در می‌آمیزد و داستانی پرکشش و سرگرم‌کننده را خلق می‌کند. جلوه‌های بصری خیره‌کننده و موسیقی متن حماسی سریال نیز به جذابیت هرچه بیشتر آن می‌افزایند.

  • Vikings – وایکینگ ها

سریال وایکینگ‌ها، محصول شبکه History، با داستانی حماسی و غوطه‌ور در تاریخ، به سرعت به محبوبیت جهانی دست یافت.

محوریت داستان بر روی راگنار لاثبروک، یکی از بزرگترین رهبران وایکینگ‌ها، می‌چرخد. راگنار با رهبری نخستین حملات به انگلستان، مسیر تاریخ را تغییر داد و نام خود را به عنوان فاتحی جسور در تاریخ ثبت کرد.

مایکل هرست، خالق سریال، با ظرافتی مثال‌زدنی، داستان را روایت می‌کند و تماشاگران را مجذوب دنیای وایکینگ‌ها می‌کند. بازی‌های درخشان بازیگرانی همچون تراویس فیلم، کاترین وینیک، الکساندر لودویگ، گوستاف اسکارزگاد و کلیو استاندن، به باورپذیری و جذابیت داستان افزوده است.

 

  • Money Heist – خانه کاغذی

La Casa de Papel یکی از سریال‌های هیجان‌انگیز و محبوب است که به طور چشمگیری در سراسر جهان شهرت یافته و توانسته است مخاطبان بسیاری را جذب کند. این سریال در نتفلیکس پخش شده و همچنان ادامه دارد.

داستان “Money Heist” درباره یک سرقت بزرگ از پول است که توسط یک گروه اسپانیایی با برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شود. این سریال با صحنه‌ها و رویدادهای هیجان‌انگیز به شما لحظاتی پر از تنش و هیجان را هدیه می‌دهد و با هر یک از شخصیت‌های آن ارتباطی عمیق برقرار می‌کنید.

شخصیت اصلی در این سریال “پروفسور” نام دارد که یک مغز استراتژیک باهوش است و برنامه‌ی دقیق سرقت را برای تیمش تدوین می‌کند. اما همواره همه چیز به طور مطلوب پیش نمی‌رود و خطرات غیرمنتظره و اتفاقات پیچیده برای آنها رخ می‌دهد.

اگر به دنبال سریالی هیجان‌انگیز و پر از اتفاقات غیرمنتظره هستید، به شدت توصیه می‌شود “Money Heist” را تماشا کنید. این سریال با داشتن داستان جذاب و شخصیت‌های قوی، شما را به دنیای سرقت و رازآلود آن می‌برد و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به شما هدیه می‌دهد.

 

 

  • Da Vinci’s Demons – شیاطین دا وینچی

پلیدی‌های دا وینچی (Da Vinci’s Demons) یک سریال فانتزی و درام است که توسط دیوید اس. گویر ساخته شد. این سریال کار خود را از سال 2013 آغاز کرد و پس از سه فصل به پایان رسید.

سریال پلیدی‌های دا وینچی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نظرات مثبت آنان را برانگیخت. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام رایلی، لارا هادوک، بلیک ریتسون، الیوت کووان، لارا پالور، وینسنت ریوتا و هرا هیلمار اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این سریال داستان خیالی اوایل زندگی لئوناردو داوینچی را در دوره رنسانس ایتالیا نشان می‌دهد. او نابغه‌ای نامتعارف با توانایی‌هایی باورنکردنی است که او را به کشمکش و ستیز با پلیدی‌های درونی و افکار متلاطم خویش وامی‌دارد؛ آن هم زمانی که مشتاق پذیرش پدرش است که او را از خود دور کرده ‌است.

  • The Last Kingdom – آخرین فرمانروایی

سریال آخرین فرمانروایی (The Last Kingdom) محصول سال 2015، به کارگردانی الکساندر وینگ و بن بولت، سریالی تاریخی و حماسی است که داستانی از نبرد بین ساکسون‌ها و وایکینگ‌ها در انگلستان قرن نهم را روایت می‌کند.

سریال آخرین فرمانروایی داستان اوترد (با بازی الکساندر دریمون)، پسر یک نجیب‌زاده ساکسونی، را دنبال می‌کند که پس از حمله وایکینگ‌ها به روستای خود و قتل خانواده‌اش، به اسارت آنها در می‌آید. اوترد در طول زندگی با وایکینگ‌ها، فرهنگ و آداب و رسوم آنها را می‌آموزد و به جنگجویی ماهر تبدیل می‌شود.

الکساندر وینگ و بن بولت در سریال آخرین فرمانروایی با استفاده از صحنه‌های نبرد حماسی و جلوه‌های ویژه بصری قوی، فضایی واقعی و پر از تنش را خلق می‌کنند. فیلم‌برداری فیلم نیز بسیار باکیفیت است و به جذابیت بصری آن می‌افزاید.

سریال آخرین فرمانروایی بعد از اکران در سال 2015 توانست نظرات مثبت منتقدان و تماشاگران را به سمت خود جلب کند و به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخی تبدیل شد. این سریال تاکنون در 5 فصل 46 قسمتی منتشر شده و فصل ششم و نهایی آن نیز در حال ساخت است.

  • Hannibal – هانیبال

سریال هانیبال (Hannibal) محصول سال 2013، به کارگردانی برایان فولر، سریالی جنایی، دلهره‌آور و روان‌شناختی است که داستانی از تقابل دو ذهن درخشان را روایت می‌کند.

سریال هانیبال داستان Will Graham (با بازی هیو دنسی) را دنبال می‌کند که یک مأمور FBI با توانایی همدلی با قاتلان است. Will در حل پرونده‌های جنایی با Hannibal Lecter (با بازی Mads Mikkelsen) که یک روانپزشک نابغه و در عین حال یک قاتل زنجیره‌ای مخوف است، همکاری می‌کند.

سریال هانیبال بعد از پخش در سال 2013 مورد استقبال گسترده تماشاگران و منتقدان قرار گرفت و به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های جهان تبدیل شد.

  • See – دیدن

سریال “دیدن” (See) واقعاً یک مجموعه با ایده‌ی بزرگ است و با شنیدن داستان آن، بسیاری از افراد علاقه‌مند به تماشای آن می‌شوند و حتی تضمین می‌کند که سریال برای چند فصل ساخته خواهد شد. رمان “کوری” (Kōri) نیز یکی از رمان‌های تأثیرگذار است که با خواندن آن، به موضوعات متنوعی دست خواهید یافت، و ایده‌ی سریال “دیدن” نیز در همان راستایی قرار دارد، با این تفاوت که برخی تغییرات متفاوتی در آن اعمال شده است که باید خودتان آن را مشاهده کنید.

سریال “دیدن” دارای محتوای زیبایی است و حضور بازیگرانی همچون جیسون موموآ باعث می‌شود تا شما برای تماشای یک سریال فوق‌العاده آماده شوید. اما با تماشای سریال، با ضعف‌هایی در داستان مواجه خواهید شد که می‌توانید به راحتی از آن‌ها عبور کنید و امیدواریم با بهبودی در فصل دوم، این سریال مهیج راه خود را شروع کند.

در دنیای سریال “دیدن”، بعد از گذشت بیش از ۵۰۰ سال، مردم به علت یک بیماری بینایی، بینایی خود را از دست داده‌اند و فراموش کرده‌اند که زمین و تکنولوژی وجود دارد. زندگی آن‌ها به شکلی ساده دوباره شکل گرفته است. اما یک فرد بینای به دنیا می‌آید و قصد دارد تغییری در این جهان به وجود آورد. اما مخالفان نیز در برابر او مقاومت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟