پیشرفت تکنولوژی و یا حتی یک بیماری خطرناک بهانه ای می‌تواند باشد برای شروع یک داستان شاهکار از نابودی و یا تلاش برای بقای نسل بشر و اینجاست که علاقمندان به این موضوعات به دنبال بهترین فیلم های آخرالزمانی می‌گردند و برای دیدن این دسته آثار سر و دست می‌شکنند.

فیلم های آخرالزمانی با ویژگی های خاص خود معمولا جهانی متفاوتی را برای ما روایت می‌کنند و شگفتی و کنجکاوی بیننده را به راحتی برای دیدن فیلم به دست می‌آورند و این کلید اصلای سینمای کلاسیک است که سال هاست در آثار هالیوودی فراموش شده و به ندرت دیده می‌شود.

در ادامه با پست بهترین فیلم های آخرالزمانی در خدمت شما هستیم پس با دادن نظر در کامنت ها ما را در بهتر کردن لیست یاری فرمایید.

  • V for Vendetta – وی مثل وندتا

وی مثل وندتا، فیلمی انقلابی در ژانر آخرالزمانی، به کارگردانی جیمز مک‌تیگو و با بازی ناتالی پورتمن و هوگو ویوینگ، در سال 2006 اکران شد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های این ژانر تبدیل شد.

داستان فیلم در سال ۲۰۲۷ و در خلال دومین جنگ داخلی آمریکا روایت می‌شود. در این دنیای تاریک و آشفته، یک دولت امنیتی نئوفاشیستی بر انگلستان حکمرانی می‌کند و مردم در سایه ترس و وحشت زندگی می‌کنند.

در این میان، مردی نقابدار به نام “وی” با حرکات انقلابی و جسورانه خود، به نمادی از امید برای مردم تبدیل می‌شود. “وی” با هوشیاری و شجاعت، مردم را به مبارزه علیه ظلم و ستم و برقراری آزادی دعوت می‌کند.

وی مثل وندتا به دلیل داستان عمیق و فلسفی، شخصیت‌های جذاب و به یاد ماندنی، بازی‌های درخشان بازیگران، به خصوص هوگو ویوینگ، و کارگردانی تحسین‌برانگیز مک‌تیگو، مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. این فیلم در گیشه نیز به فروش فوق‌العاده 132 میلیون دلاری دست پیدا کرد.

  • Bird Box – جعبه پرنده

جعبه پرنده، فیلمی آخرالزمانی به کارگردانی سوزان بیر و با بازی ساندرا بولاک، در سال 2018 توسط نتفلیکس منتشر شد.

داستان فیلم در دنیایی روایت می‌شود که موجودات ماورائی با نفوذ به کره زمین، هر انسانی را که به آنها نگاه کند، به خودکشی وامی‌دارند. در این میان، گروهی از بازماندگان برای زنده ماندن، مجبور به سفری پرهیجان و خطرناک می‌شوند.

جعبه پرنده با ایده ‌ی داستانی جذاب و خلاقانه، فضاسازی وهم‌آور و تپش‌آور، و بازی‌های درخشان بازیگران، به خصوص ساندرا بولاک، مورد تحسین بسیاری از تماشاگران قرار گرفت. این فیلم با وجود دریافت نقدهای متوسط از سوی منتقدان، به پربیننده‌ترین فیلم نتفلیکس تا آن زمان تبدیل شد و نشان از محبوبیت آن در میان مخاطبان داشت.

  • World War Z – جنگ جهانی زد

جنگ جهانی زد، فیلمی آخرالزمانی به کارگردانی مارک فورستر و با بازی برد پیت، در سال 2013 اکران شد.

داستان فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر مکس بروکس ساخته شده و در دنیایی روایت می‌شود که زامبی‌ها بر آن مسلط شده‌اند.

جری لین، یک مامور سابق سازمان ملل، برای نجات جان انسان‌ها و خانواده خود، سفری پرهیجان و خطرناک را در دل دنیای زامبی‌ها آغاز می‌کند.

جنگ جهانی زد با وجود دریافت نقدهای متوسط از سوی منتقدان، به دلیل جلوه‌های ویژه خیره‌کننده، سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز و بازی درخشان برد پیت، به پرفروش‌ترین فیلم زامبی تاریخ سینما تبدیل شد.

  • Interstellar – میان‌ستاره‌ای

میان‌ستاره‌ای (Interstellar) فیلمی علمی تخیلی و حماسی محصول سال 2014 به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان است. این فیلم داستان گروهی از فضانوردان را روایت می‌کند که برای نجات بشریت از طریق کرم‌چاله‌ای در فضا سفر می‌کنند و به دنبال سیاره‌ای قابل سکونت می‌گردند.

کریستوفر نولان در نگارش فیلم‌نامه میان‌ستاره‌ای با برادرش جاناتان نولان همکاری کرد و توماس و لیندا اوبست نیز در تهیه‌کنندگی این فیلم به او کمک کردند.

میان‌ستاره‌ای به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما شناخته می‌شود و به دلیل داستان جذاب، بازی‌های درخشان، جلوه‌های ویژه خیره‌کننده و موسیقی متن متن، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای مخاطب رقم می‌زند.

  • War of the Worlds – جنگ دنیاها

فیلم جنگ دنیاها (War of the Worlds) محصول سال 2005، به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، اقتباسی از رمان علمی تخیلی به همین نام اثر هربرت جورج ولز است. این فیلم داستان هجوم بیگانگان به زمین و تلاش یک پدر برای نجات خانواده‌اش را روایت می‌کند.

استیون اسپیلبرگ در فیلم جنگ دنیاها، به واسطه تجربه و مهارت خود، صحنه‌های اکشن و تهاجم بیگانگان را به بهترین نحو به تصویر می‌کشد. جلوه‌های بصری فیلم بسیار قوی و خیره‌کننده هستند و به واقعیت ‌بخشیدن به هجوم بیگانگان کمک می‌کنند.

فیلم جنگ دنیاها علیرغم ایراداتی که به فیلم‌نامه آن وارد بود، در گیشه به موفقیت بزرگی دست یافت و توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم با بودجه 132 میلیون دلاری ‌ساخته شده بود، حدود 591 میلیون دلار فروش کرد.

  • The Matrix – ماتریکس

مجموعه فیلم‌های “ماتریکس” (The Matrix) به موفقیت تجاری عظیمی دست یافتند و محبوبیت بسیاری را به خود اختصاص دادند. واچوفسکی‌ها، لانا و لیلی، به عنوان نویسنده و کارگردان این مجموعه فیلم‌ها مشغول به کار بودند. سه فیلم اصلی این مجموعه به ترتیب با عناوین “ماتریکس”، “ماتریکس: بارگذاری مجدد” و “انقلاب‌های ماتریکس” در سال‌های 1999، 2003 و 2003 منتشر شدند.

این فیلم‌ها به عنوان آثاری بی‌نظیر و برجسته در صنعت سینما شناخته می‌شوند و نمرات بالایی از منتقدان دریافت کردند. داستان، فیلم‌نامه و کارگردانی این مجموعه فیلم‌ها مورد تحسین قرار گرفت. بازیگرانی همچون کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری ان ماس، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو، گلوریا فاستر، مونیکا بلوچی و مری آلیس در این فیلم‌ها حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

مجموعه فیلم‌های “ماتریکس” علاوه بر محبوبیت بزرگی که در بین مخاطبان داشتند، فروش فوق‌العاده‌ای را نیز به دنبال داشتند. با بودجه تقریبی 363 میلیون دلار، این سه فیلم حدود 1.6 میلیارد دلار فروش کردند و به سازندگانشان موفقیت بزرگی را به ارمغان آوردند.

 

  • Snowpiercer – برف‌شکن

سریال برف‌شکن (Snowpiercer) محصول سال 2020، به کارگردانی جیمز هاوس، سریالی آخرالزمانی و علمی تخیلی است که داستانی جذاب و تامل‌برانگیز از زندگی انسان‌ها در قطاری یخ‌زده را روایت می‌کند.سریال برف‌شکن داستان گروهی از انسان‌های نجات‌یافته را دنبال می‌کند که در قطاری به نام برف‌شکن زندگی می‌کنند. این قطار که پیوسته در حال حرکت است، تنها پناهگاه انسان‌ها در دنیایی یخ‌زده و غیرقابل سکونت است.

داستان سریال برف‌شکن حول محور تنش‌ها و درگیری‌های بین این دو طبقه می‌چرخد. لیلی (با بازی جنیفر کانلی)، از ساکنان بخش انتهایی قطار، رهبری گروهی از شورشیان را به عهده می‌گیرد که خواهان برقراری عدالت و برابری در قطار هستند.

گروه بازیگران سریال برف‌شکن به بهترین نحو نقش‌های خود را ایفا می‌کنند و به شخصیت‌ها جان می‌بخشند. جنیفر کانلی، داوید دیگز، میکی سامنر و الیسون رایت ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال برف‌شکن بعد از اکران در سال 2020 توانست نظرات مثبت منتقدان و تماشاگران را به سمت خود جلب کند و به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های سال تبدیل شد. این سریال تاکنون در سه فصل 30 قسمتی منتشر شده و فصل چهارم آن نیز در حال ساخت است.

  • Dawn of the Planet of the Apes – طلوع سیاره میمون‌ها

فیلم طلوع سیاره میمون‌ها (Dawn of the Planet of the Apes) محصول سال 2014، به کارگردانی مت ریوز، فیلمی علمی تخیلی و اکشن است که داستانی از تقابل انسان‌ها و میمون‌ها در دنیایی پساآخرالزمانی را روایت می‌کند.

فیلم طلوع سیاره میمون‌ها 10 سال پس از اتفاقات فیلم ظهور سیاره میمون‌ها (Rise of the Planet of the Apes) اتفاق می‌افتد. در این فیلم، ویروسی که از میمون‌ها به انسان‌ها سرایت کرده، باعث نابودی بخش بزرگی از بشریت شده است. میمون‌های تحت رهبری سزار (با بازی اندی سرکیس) در جنگلی در سانفرانسیسکو زندگی می‌کنند و در تلاش هستند تا جامعه‌ای برای خود بسازند.

فیلم طلوع سیاره میمون‌ها بعد از اکران در سال 2014 مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شد. این فیلم در بخش بهترین جلوه‌های ویژه نامزد دریافت جایزه اسکار بود.

  • It Comes at Night – در شب می‌آید

فیلم “در شب می‌آید” (It Comes at Night) که در سال 2017 به کارگردانی و نویسندگی تری ادوارد شالتز منتشر شد، یکی دیگر از فیلم‌هایی است که برای تأثیرگذاری بر منتقدان و مخاطبان بازتاب‌های متنوعی داشته است. بازیگرانی همچون جوئل اجرتون، کریستوفر ابوت، کارمن اجوجو، کلوین هریسون جونیور و رایلی کیو در این فیلم حضور داشتند. دیوید کاپلان و اندره روا نیز به عنوان تهیه‌کنندگان فیلم فعالیت داشتند.

داستان فیلم “در شب می‌آید” درباره یک بیماری واگیردار است که شیوع پیدا کرده است. خانواده‌ای به نام پل، سارا و پسرشان تراویس، همراه با باد، پدر سارا، در یک خانه‌ای در جنگل زندگی می‌کنند که بدون برق و دور از مردم واقع شده است. پل تمام ورودی‌های خانه را مسدود کرده و تنها یک در قرمز برای ورود و خروج استفاده می‌کنند که در مواقع ضروری باز می‌شود و در سایر زمان‌ها قفل است. باد به بیماری مبتلا می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد. خانواده نیز برای جلوگیری از انتشار بیماری، ماسک به صورت زده و جسد را می‌سوزانند.

از لحاظ فروش، “در شب می‌آید” با بودجه تولید 2 میلیون دلاری، توانست حدود 19 میلیون دلار فروش کند. اما نمرات منتقدان به طور متوسط بود و بازتاب‌های متنوعی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟